close


     (接續前文)


 


       我每天收到情書,


如果那不是抄襲自情書大全或是另有他人捉刀,


他堪稱情場高手、戀愛專家、泡妞達人


信手拈來皆是浪漫多情、充滿智慧的字句。


以下是我截取小部分片段內容 ,就當作佳作欣賞吧!


       


 


 


Who are you? A woman being a goddess? or a goddess pretending to be a woman? Whichever you are, you are special to me.


你是誰?是身為女神的女人?還是假裝是女人的女神?無論是何者你對我而言是如此特殊


Never question if you are in love or not, because if you were you wouldn't need to ask.


不要質疑你是否戀愛了因為如果是的話也不需要問了


no one can tell when, how, or where to fall in love....It is never too early or too late to fall in love.


沒有人知道何時何地或如何墜入愛河戀愛沒有所謂太早或太晚


Coming across you was by chance, communicating with you was by choice, but then falling for you is beyond my control.


與你相遇是偶然的與你交往是我選擇的但是墜入愛河則是我無法控制的


You dominate my thoughts..every second, every minute, I cannot help but think of you. If I get a flower for every time I think of you...I will have a garden.


你左右我的思想每分每秒我禁不住想念你如果每次思念可以換得一朵鮮花我將會擁有一座巨大的花園


As food is needed for the body, the same way love is needed for the soul. Food strengthens the body while love strengths the soul. A person is incomplete without love.


食物之於身體,猶如愛情之於靈魂;食物強化身體,愛情強化靈魂,沒有愛情的人是不完整的。


being in love is what makes working bearable. I It makes you dance to the rhythm of the copy machine and makes monday really feel like the weekend.


戀愛使工作變得可以忍受的它使你隨著機器的節奏舞蹈他使每個週一變成週末


The fact that something good ends doesn't mean something better can't start.


美好事物的結束並不表示更好的事物不會發生


There is joy in every situation if you know the right angle to look it from.


每種情況下都會有喜悅如果你知道從正確的角度去觀看


Distance doesn't really matter to what we are looking for. I wouldn't mind changing my destination place to meet that dream woman of my life.


對我們所追求的事物而言距離並不重要我不介意改變我的目的地去遇見我人生夢想中的女人


To be realistic, except if you just want to be known as a rich person, wealth means nothing if you have no best friend to share it with.



實際上除非你想要炫富如果你沒有最好的朋友分享財富毫無意義






                        

 


說實話,看這些情書是一大享受,


如果跳脫出浪漫情懷,而理性思考的話,


Derrick先生太完美而不像真實人物:文學、理工、商業、樣樣精通。


我強烈懷疑:


事業如此龐大的人,哪會有這麼多時間寫出這些文情並茂的情書?


      


至於我的回應呢?


偶而讚美一下他的文采,誇獎一下他的成就,


但從不表達情愛,以免將來成為呈堂供證。


如過問我是否陷入感情漩渦,我的答案是:我年事已高,早已老僧入定。


最主要的原因還是在於對網路的不信任感。


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    hannah8060 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()